Regulamin udzielenia gwarancji Pacjentom
przez NZOZ Centrum Stomatologii Dentus
I. Definicje pojęć
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- NZOZ Dentus – NZOZ Centrum Stomatologii Dentus, NIP 9560004989 z siedzibą w Toruniu, świadczące usługi z zakresu stomatologii i ortodoncji,
- Lekarz – osoba fizyczna, pracująca w NZOZ Dentus, świadcząca usługi i wykonująca zabiegi w powyższej placówce,
- Pacjent – osoba fizyczna, będąca odbiorcą usługi wykonywanej przez NZOZ Dentus
II. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady udzielenia gwarancji pacjentom korzystającym z zabiegów oraz usług świadczonych przez NZOZ Dentus.
2. Korzystanie z usług oraz zabiegów NZOZ Dentus oznacza akceptację przez Pacjenta warunków określonych w Regulaminie.
III. Warunki udzielenia gwarancji
1. Warunkami udzielenia przez NZOZ Dentus gwarancji jest łączne spełnienie warunków wskazanych w pkt 2-4 poniżej.
2. Przed wykonaniem zabiegu Pacjent zobowiązany jest do szczegółowego poinformowania Lekarza o:
- występujących dolegliwościach bólowych,
- zażywanych lekach i istniejących chorobach, zwłaszcza tych, które mają niekorzystny wpływ na jamę ustną,
- ewentualnej wcześniejszej historii leczenia w związku z istniejącą dolegliwością.
3. Po dokonaniu zabiegu objętego gwarancją Pacjent zobowiązany jest do:
- stosowania się do ustalonego Lekarzem planu leczenia oraz zaleceń dotyczących higieny jamy ustnej;
stawiania się na wizyty kontrolne, zgodnie z ustalonym przez Lekarza harmonogramem wizyt;
- regularne, tj. nie rzadsze niż raz na 6 miesięcy zabiegi higienizacji.
4. W przypadku wystąpienia wady albo schorzenia będącego następstwem wykonanego zabiegu, Pacjent jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu NZOZ Dentus, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od jej powstania lub 7 dni od jej wykrycia.
IV. Gwarancja i czas jej trwania
Gwarancja obejmuje następujące zabiegi:
- Wypełnienie zębów – 1 rok
- Wypełnienie zębów mlecznych – 6 miesięcy,
- Stałe uzupełnienia protetyczne (mosty, korony) – 1 rok,
- Ruchome uzupełnienia protetyczne (protezy częściowe, całkowite, szkieletowe) – 1 rok,
- Pierwotne leczenie kanałowe z zakończoną odbudową zaleconą przez endodontę lub Lekarza prowadzącego zgodnie z harmonogramem leczenia – 1 rok
V. Skutki uwzględnienia gwarancji wypadku uwzględnienia gwarancji, Pacjentowi przysługuje prawo do bezpłatnego
1. W leczenia w zakresie wykrytej wady lub powstałego schorzenia. Nie dotyczy to schorzeń będących normalnym skutkiem wykonanych zabiegów.
2. Bezpłatne leczenie dokonane będzie w tej placówce NZOZ Dentus, w której wykonany był pierwotny zabieg.
VI. Wyłączenie gwarancji
1. Gwarancja od wykonanego zabiegu nie będzie uwzględniona w przypadku, kiedy Pacjent nie zastosował się do wymogów wskazanych w pkt III Regulaminu.
2. Gwarancja nie dotyczy również sytuacji, kiedy Pacjent:
a. przerwał zaplanowane leczenie i nie doprowadził do całkowitego wyleczenia,
b. użytkuje lub przechowuje uzupełnienia protetyczne niezgodnie z zaleceniami Lekarza,
c. nie zgłosił Lekarzowi wad w funkcjonowaniu wypełnień lub uzupełnień protetycznych,
d. samodzielnie dokonuje zmian lub przeróbek uzupełnienia protetycznego,
e. uległ wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień,
3. Gwarancja nie obejmuje:
a. zabiegów wykonanych na wyraźne życzenie pacjenta, co zostało potwierdzone podpisem w karcie pacjenta;
b. prac protetycznych nieodebranych przez Pacjenta w terminie;
c. prac tymczasowych;
d. pierwotnego leczenia endodontycznego oraz ponownego leczenia endodontycznego;
e. leczenia kanałowego, jeśli konieczność takiego leczenia pojawiła się bezpośrednio po wypełnieniu zęba.
VII. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie dnia 1.08.2021 r.
2. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące gwarancji Pacjent może uzyskać wysyłając e – mail na adres: biuro@dentus.com.pl lub dzwoniąc pod numer 56 6634141